WARCO Kennis - typische vragen en antwoorden over WARCO vloerbedekkingen.
Hier vindt u gedetailleerde en accurate antwoorden op uw vragen over WARCO vloerbedekkingen. Voer een trefwoord in het zoekveld in of blader door de onderwerpen en vragen.
Als je hier geen geschikt antwoord vindt, vraag het dan telefonisch of per e-mail aan bij de WARCO contact pagina of gebruik het snelle en eenvoudige Contact formulier.
- Winkel | Bestelling | Levering
- Consulting | Selectie | Planning
- Installatie
- Gebruik
Prijzen | Aanbiedingen | Factuur | Betaling
Ja, iedereen kan bij WARCO kopen. WARCO levert aan particuliere, commerciële en institutionele klanten in Europa en overzee.
Voor producten die tijdens de montage via het montagesysteem in elkaar worden geschoven, wijken de verpakkingsafmetingen af van de desbetreffende afmetingen. De verpakkingsafmetingen zijn de afmetingen waarmee rekening moet worden gehouden bij de verzending van het product, namelijk de maximale lengte, de maximale breedte en de maximale hoogte.
De relevante afmetingen zijn de afmetingen waarmee rekening wordt gehouden bij de berekening van de eisen. Als de relevante afmetingen bijvoorbeeld 500 × 500 mm bedragen, bestrijkt een element dat in combinatie met andere elementen wordt gelegd een oppervlakte van 1/4 m², d.w.z. 500 × 500 mm.
Ga bij de berekening van de behoefte alleen uit van de betreffende afmetingen! Houd er ook rekening mee dat bij producten van rubbergranulaat maattoleranties (tot 2% in lengte en breedte) kunnen optreden en dat de opgegeven afmetingen betrekking hebben op nieuwe, droge elementen bij een temperatuur van 20 °C.
Nee, zowel in de onlineshop als in het vakspreekuur of de galerie in Neustadt hanteert WARCO slechts één prijslijst, die voor alle klanten even bindend is. Omzetgerelateerde kortingen worden ook in de onlineshop op dezelfde manier berekend als bij individuele aanbiedingen.
In de regel zijn de prijzen in de winkel of in de aanbiedingen niet beperkt in de tijd. WARCO streeft ernaar de prijzen stabiel te houden, maar is daarbij afhankelijk van de situatie op de grondstoffenmarkt (voornamelijk bindmiddelen en EPDM). De prijzen in de winkel of in de aanbiedingen zijn daarom in ieder geval geldig totdat WARCO in het kader van een prijsaanpassing nieuwe prijzen in de winkel vermeldt.
WARCO heeft een bijzonder eerlijk prijsbeleid dat voor alle klanten in gelijke mate geldt. Elk product heeft een klantvriendelijk berekende catalogusprijs. Alle klanten krijgen een korting op hun bestelling afhankelijk van de orderwaarde, d.w.z. een winkelwagenkorting of een korting afhankelijk van de orderwaarde.
De bestelwaarde is de totale prijs van alle producten in de bestelling (nettowaarde exclusief BTW, exclusief vrachtkosten). De omzetafhankelijke korting is een niet-bindend aanbod waarop geen wettelijke aanspraak kan worden gemaakt.
Warenwert | Rabattsatz |
---|---|
> 500,00 € | 3 % |
> 1.500,00 € | 6 % |
> 5.000,00 € | 10 % |
> 10.000,00 € | 12 % |
> 15.000,00 € | 15 % |
Helaas niet. De werkelijk gunstige en eerlijk berekende catalogusprijzen van WARCO gelden voor alle klanten. Kortingen op basis van ordervolume of de waarde van goederen in het winkelmandje gelden eveneens voor alle klanten. Speciale prijzen voor afzonderlijke klantengroepen zijn niet mogelijk. Ze zouden ook oneerlijk zijn, omdat andere klanten hogere prijzen zouden moeten betalen.
Het is in het belang van alle klanten om goederen van uitstekende kwaliteit tegen een gunstige prijs te kopen. Daarom gelden voor alle klanten dezelfde voorwaarden.
WARCO geeft voor elk product in de shop de typische levertijd aan. De typische levertijd is de tijd die verstrijkt na ontvangst van de orderbevestiging tot aan de levering van uw bestelling (binnen Duitsland). Om seizoensredenen kan de werkelijke levertijd echter korter of langer zijn. Transport binnen Duitsland is inbegrepen in de levertijd; voor leveringen naar andere EU-landen of naar Zwitserland en Noorwegen kan het transport 2-7 dagen langer duren.
Als u bepaalde producten voor een bepaalde datum nodig heeft, is het daarom zinvol om iets eerder te bestellen. Het beste is om de levertijd dubbel tot driedubbel te berekenen en de gewenste leverdatum bij de bestelling op te geven. Dit garandeert een levering op de gewenste datum (weekdagen, maandag tot vrijdag) zonder risico.
In het algemeen biedt WARCO zeer gemakkelijke en gunstige betalingsvoorwaarden voor online bestellingen:
- Vooruitbetaling door overschrijving op de bankrekening van WARCO. Het is mogelijk om 2% korting (bonus) in mindering te brengen. Betaling vindt plaats na ontvangst van de orderbevestiging en vóór verzending van de goederen.
- Betaling tegen factuur, betaaldatum 7 dagen na factuurdatum. Betaling geschiedt door overschrijving op de bankrekening van WARCO. De factuurdatum is de datum van overhandiging van de goederen aan de vervoerder. WARCO behoudt zich het recht voor om in individuele gevallen zonder opgaaf van redenen vooruitbetaling te verlangen.
- Betaling per creditcard; alle gangbare creditcards worden direct in de winkel bij de kassa geaccepteerd.
- Betaling per PayPal direct bij de kassa in de winkel met een toeslag van 1% voor PayPal-kosten.
Ja, WARCO accepteert alle grote creditcards als betaalmiddel bij het afrekenen in de winkel.
Ja, WARCO accepteert PayPal als betaalmiddel bij het afrekenen in de winkel.
De prijzen van WARCO zijn strak berekend en voordelig voor u als klant. Bij de berekening van de prijzen gaat WARCO uit van een betaling zonder kosten, d.w.z. een betaling per bankoverschrijving.
Als u uw aankoop bij WARCO met PayPal betaalt, vermindert PayPal het aan WARCO te betalen bedrag met een vergoeding waarmee PayPal zijn betaaldienst beloont. De overname van deze vergoeding door WARCO is niet voorzien in de berekening.
Niettemin brengt WARCO de klant die met PayPal betaalt niet de volledige PayPal-vergoeding in rekening, maar slechts een deel daarvan, namelijk 1%. Deze benadering is ook in overeenstemming met de algemene rechtspraak.
Nee, WARCO biedt geen termijnbetalingen, financiering of verlengde betalingstermijnen. De betaling van een specifieke bestelling geschiedt bij overeenkomst vooraf of binnen een termijn van 7 dagen na de factuurdatum. De factuurdatum is meestal de datum waarop de vervoerder de goederen van WARCO overneemt, d.w.z. de goederen worden op de verzendroute gezet.
Na voorafgaande overeenstemming is het mogelijk een bestelling na levering op een afleveradres proportioneel aan meerdere personen te factureren, d.w.z. meerdere deelfacturen te maken.
Vooral bij sociale projecten komen de middelen voor de financiering van een project vaak uit meerdere potjes. WARCO maakt het daarom mogelijk om de factuur voor de bestelde en geleverde goederen over meerdere personen te verdelen.
In de praktijk worden de facturen na levering aan verschillende personen uitgereikt. In totaal tellen deze deelfacturen op tot de factuurwaarde van de bestelde goederen met verzendkosten. Totdat de goederen zijn geleverd en de betaling volledig is voldaan, wordt de bestelling echter slechts bij één besteller in behandeling genomen, die ook aansprakelijk is voor de volledige betaling.
Het factuuradres en het leveringsadres van een zending hoeven niet hetzelfde te zijn. In veel gevallen zijn de besteller en de ontvanger van de goederen niet één en dezelfde persoon.
De contractuele relatie is meestal tussen de ontvanger van de factuur en WARCO; de feitelijke ontvanger op het leveringsadres kan echter te allen tijde door WARCO worden gebruikt om aan de contractuele verplichtingen van de besteller te voldoen.
Leveringen door expediteurs kunnen plaatsvinden op elke locatie binnen het verzorgingsgebied van de door WARCO ingeschakelde expediteur die regelmatig met een vrachtwagen over de weg bereikbaar is. Nieuwbouwgebieden, voetgangerszones, trekkershutten, volkstuinen, sport- en recreatievoorzieningen, buitenstallen en modelvliegvelden worden en werden bediend.
Indien de bouwplaats niet kan worden bereikt (onbegaanbaar, te smal of ongeschikte toegang), kan de vervoerder lossen op een vooraf overeengekomen alternatieve losplaats in de omgeving.
Het factuuradres en het afleveradres van een zending hoeven niet identiek te zijn. In de regel moet de levering persoonlijk door de klant of diens vertegenwoordiger in ontvangst worden genomen.
Direct nadat u uw bestelling in de shop heeft geplaatst, dient u een automatisch gegenereerde ontvangstbevestiging met de gegevens van uw bestelling per e-mail te ontvangen op het door u opgegeven e-mailadres. Dit is nog geen orderbevestiging, maar een bevestiging voor u dat uw bestelling daadwerkelijk is geplaatst en ontvangen door WARCO. Ook kunt u nogmaals controleren of u het juiste heeft besteld.
Elke bestelling wordt altijd gecontroleerd door een medewerker van WARCO. Wij controleren de gegevens van de factuur en het afleveradres en kijken of de bestelling aannemelijk is. Zijn er twijfels, dan vragen we het u nogmaals. Zodra uw bestelling is gecontroleerd, ontvangt u van ons een orderbevestiging per e-mail. Dit betekent dat wij uw bestelling accepteren. Tegelijkertijd wordt uw bestelling overgebracht naar de ordervoorraad in de fabriek.
Als de producten van uw bestelling op voorraad zijn, worden ze op korte termijn gepickt en verzendklaar verpakt. Producten die niet uit voorraad kunnen worden genomen (en dat zijn de meeste) moeten eerst vers worden geproduceerd. De voor elk product in de winkel aangegeven levertijd is de typische tijd die wij nodig hebben om het te produceren; door seizoensgebonden factoren kunnen de productietijden echter korter of langer zijn.
Op het moment dat de producten in een bestelling worden verzameld, wordt ook de verzending gepland en wordt een verzendbericht per e-mail gestuurd naar de persoon die de zending heeft besteld. De factuur wordt bij de verzendmelding gevoegd. De factuurdatum is de dag waarop WARCO uw zending overdraagt aan de vervoerder.
Bij pakketzendingen vindt levering plaats zonder verdere kennisgeving; een vaste leveringsdatum kan niet worden afgesproken.
Voor producten die op pallets zijn verpakt en door een expediteur bij de ontvanger worden afgeleverd, wordt meestal een afleverdatum afgesproken. Voor ontvangers in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland bepaalt WARCO de leveringsdatum. Deze datum wordt in het verzendbericht als leveringsdatum vermeld. Als de datum u niet schikt, kan deze met enkele dagen worden verschoven.
Voor alle andere palletzendingen neemt de expediteur meestal vóór de levering contact op met de ontvanger en spreekt een leverdatum af. Levering vindt plaats op werkdagen; levering in het weekend (zaterdag en zondag) en op feestdagen is niet mogelijk.
De met WARCO of de transporteur afgesproken afleverdata worden vrijwel altijd gehaald. Uiteraard kunnen er in uitzonderlijke gevallen vertragingen optreden. Daarom is het raadzaam om op de dag van levering vanaf ca. 7.30 uur via het zendingvolgsysteem te controleren of de zending daadwerkelijk wordt afgeleverd, d.w.z. onderweg is naar de ontvanger.
Voor zendingen tot 3000 kg wordt het lossen uit de vrachtwagen gedaan door de expediteur; de expediteur komt met een lokale transportwagen uitgerust met een laadklep. Voor zover de plaatselijke omstandigheden het toelaten, rijdt de chauffeur de pallet(s) met de palletwagen naar het terrein van de ontvanger. Voor zendingen van meer dan 3000 kg of indien overeengekomen, is de ontvanger verantwoordelijk voor het lossen van de vrachtwagen. Op de afleverlocatie moet daarom een laadklep of een vorkheftruck (eventueel een tractor of bouwmachine met voorlader) beschikbaar zijn waarmee de pallets van de vrachtwagen kunnen worden getild. Houd er rekening mee dat het gewicht van een beladen pallet afhankelijk van het product tot 1200 kg kan oplopen.
Controleer bij ontvangst van de zending of deze compleet en onbeschadigd is en of u de juiste goederen heeft ontvangen. Bij twijfel belt u WARCO, bij voorkeur terwijl de transporteur nog ter plaatse is. Maak eventueel foto's voor documentatie. Eventuele schade moet op de afleverbon van de vervoerder worden vermeld.
Voordat u een zending weigert, om welke reden dan ook, dient u eerst met WARCO te overleggen. Anders kunt u onnodige transportkosten maken.
Levering | Ontvangstbewijs
In principe verpakken wij de bestelde goederen altijd zodanig dat ze op de goedkoopste manier kunnen worden verzonden. Voor kleinere bestellingen leveren wij per pakketpost, zendingen van maximaal vijf pakketten zijn mogelijk. Het maximale pakketgewicht is 30 kg.
De goederen worden meestal verpakt op eenmalige pallets. Hierbij gebruiken we vier soorten, de kwartpallet, de halve pallet, de industriële pallet en de europallet. De afzonderlijke artikelen van uw bestelling worden op de pallet(s) gestapeld en het geheel wordt omwikkeld met rekfolie. Afhankelijk van het type pallet, de bestelde goederen en het land van levering kan een pallet tot 1200 kg wegen. Pallets zijn over het algemeen geen ruilpallets, dat wil zeggen dat de pallet bij aflevering bij de ontvanger blijft.
Pallets worden verzonden door een expediteur. Als het totale gewicht van de zending tot 2500 kg bedraagt, is het lossen meestal in de prijs inbegrepen. Bij zwaardere zendingen moet de ontvanger meestal zelf lossen (met een heftruck, voorlader of op een hellingbaan). Andere regelingen zijn mogelijk.
Ja, u kunt de goederen zelf ophalen. Uiteraard moeten de goederen eerst besteld en geproduceerd worden. Afhalen is mogelijk in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
- Duitsland: Landsberg (aan de A9 tussen Halle en Leipzig)
- Oostenrijk: Fischamend bij Wenen
- Zwitserland: Embrach
Afhalen in Neustadt an der Weinstraße (Duitsland) of Lenzburg (Zwitserland) is niet mogelijk.
Bij bestellingen van WARCO-producten die per expediteur worden geleverd (geen pakketten), kan de klant in het algemeen een concrete leverdatum of een periode aangeven waarbinnen de levering moet plaatsvinden. De leveringsdatum moet door WARCO schriftelijk worden bevestigd om bindend te zijn.
Indien voor een bepaald project de producten van WARCO op tijd geleverd moeten worden, is het raadzaam de bestelling zo vroeg mogelijk te plaatsen, maximaal zes maanden van tevoren. Om te voorkomen dat u onder druk komt te staan om deadlines te halen, dient u bij bestelling op de gewenste datum altijd rekening te houden met minimaal het dubbele en bij voorkeur het drievoudige van de standaard levertijd, dat wil zeggen een doorlooptijd van minimaal 4 tot 8 weken plus transporttijd (4 tot 10 dagen voor stukgoed in Europa).
Levering geschiedt over het algemeen alleen op werkdagen, niet op zaterdagen en feestdagen.
WARCO informeert u per e-mail over de daadwerkelijke leverdatum. Afhankelijk van het land van levering en het type levering zal WARCO of de leverende vervoerder u informeren over de werkelijke geplande leverdatum.
Voor leveringen met een vaste datum geldt het volgende
In het leveringsbericht, waarmee WARCO u informeert over de op handen zijnde levering van uw bestelling, wordt de geplande leverdatum vermeld. Indien de geplande leverdatum u niet bevalt, is het mogelijk een latere leverdatum af te spreken. Levering vindt plaats op alle werkdagen, maar niet op zaterdagen, zondagen en feestdagen. Informeer WARCO onmiddellijk (max. 12 uur na verzending van het leveringsbericht) over de gewenste leverdatum.
Voor leveringen zonder vaste leverdatum geldt het volgende
Een medewerker van de leverende expediteur spreekt telefonisch een leverdatum af, d.w.z. een datum en een tijdvenster voor de levering van de zending. Alle afspraken over de leveringsdatum worden uitsluitend gemaakt tussen de expediteur en de ontvanger van de zending.
Als algemene regel geldt
Levering is mogelijk van maandag tot en met vrijdag, maar niet op zaterdagen, zondagen en feestdagen.
Ja, in principe kan een door WARCO in het verzendbericht vermelde leveringsdatum (vaste datum) naar elke willekeurige dag (maandag t/m vrijdag, met uitzondering van feestdagen) worden verschoven. Breng WARCO binnen 12 uur na verzending van de verzendmelding per e-mail of telefoon op de hoogte van de nieuwe leverdatum. WARCO zal de nieuwe leveringsdatum bevestigen.
WARCO verzendt algemene vrachtzendingen binnen Duitsland, d.w.z. gepalletiseerde goederen met een zendingsgewicht tussen 100 kg en 2500 kg, over het algemeen met de DHL-service "Fixed date by 12:00 noon". Dit betekent dat de levering op de aangegeven leverdag tussen 7.00 en 12.00 uur plaatsvindt.
Natuurlijk moet er rekening mee worden gehouden dat er altijd vertragingen kunnen optreden. Er zijn zelfs gevallen waarin DHL door gebrek aan laadruimte de afleverdatum niet kan halen. In dit opzicht bestaat er geen wettelijke aanspraak op levering voor 12:00 uur op de dag van levering.
Controleer daarom op de dag van levering het DHL Freight tracking systeem op internet. Controleer of uw zending daadwerkelijk wordt afgeleverd en in een bestelwagen is geladen. U kunt de status van de zending het beste vanaf 8:00 uur volgen.
Middaglevering is mogelijk op aanvraag en tegen meerprijs. De prijs is afhankelijk van het land van levering, de plaats van levering, de vervoerder en het gewicht van de zending.

Ja, DHL Freight biedt u de mogelijkheid om uw zendingen via internet te volgen. Daar kunt u de voortgang van uw zending volgen vanaf het moment dat DHL de zending in ontvangst neemt (datum van de factuur van uw zending).
U kunt de zending volgen via de volgende link:
https://activetracing.dhl.com/DatPublic/datSelection.do
Voer in het eerste veld (uw referentie) het volledige WARCO-ordernummer (begint met dc) in. DHL gebruikt het WARCO-ordernummer om uw zending in het systeem te vinden. Als de zending niet wordt gevonden, heeft u een invoerfout gemaakt of is de zending nog niet door DHL geaccepteerd.
Noch de expediteur, noch de pakketdienst of de chauffeur (bezorger) van pakketten of pallets bellen de ontvanger vóór de levering. Een dergelijke dienst kan ook niet worden besteld. U kunt zich wel op de hoogte stellen van de status van de levering via de tracking van de zending (indien beschikbaar).
In principe geven wij de bij ons bekende telefoonnummers door aan zowel de pakketdienst als de expediteur. In de regel bellen de chauffeurs de ontvanger echter niet voor de levering, ook al is dit door ons als afzender gevraagd of bevolen. De chauffeurs zijn niet verplicht een telefonische mededeling te doen.
Bij zendingen met DHL-vracht is het echter nuttig gebleken als u als ontvanger van de zending op de ochtend van de afleverdag via het zendingvolgsysteem controleert welk DHL-filiaal uw zending aflevert. Vervolgens belt u rond 8.00 uur deze afleverende vestiging, vermeldt u het zendingsnummer (u ziet alle zendingsgegevens in het zendingsvolgsysteem) en vraagt u naar het telefoonnummer van de chauffeur om de geschatte levertijd te weten te komen. De chauffeurs hebben belang bij een vlotte levering. Daarom werkt rechtstreeks overleg tussen de ontvanger en de chauffeur meestal heel goed.
De bezorger overhandigt het goed alleen tegen ontvangstbevestiging. Dit betekent dat op de plaats van levering een persoon aanwezig moet zijn die gemachtigd is de zending in ontvangst te nemen en de correcte ontvangst ervan rechtsgeldig te bevestigen.
U als ontvanger van de factuur of de besteller van de levering hoeft niet persoonlijk aanwezig te zijn, maar een persoon die bevoegd is de levering in ontvangst te nemen, moet persoonlijk beschikbaar zijn op het opgegeven afleveradres. Indien niemand op het afleveradres aanwezig is, wordt de zending niet afgeleverd.
Uiteraard is het ook mogelijk om een afgiftevergunning af te geven. In dat geval deponeert de expediteur de zending op de afgesproken plaats. Het depot geldt als correcte aflevering.
De levering van een door u bij WARCO geplaatste bestelling geschiedt of per pakketdienst of (en dat is het overgrote deel van de zendingen) per expediteur als stukgoed. Stukgoedzendingen zijn zendingen verpakt op pallets met een zendingsgewicht tussen 100 kg en 2500 kg.
De levering van een pakketzending verloopt volgens het bekende patroon: De bezorger brengt de zending bij u thuis. Treft hij u niet aan, dan laat hij een afhaalkaart achter. De pakketnummers van uw zending verstrekken wij u op verzoek.
Bij leveringen van stukgoederen vindt de levering meestal plaats per lokale vrachtwagen op de met u door WARCO of de vervoerder overeengekomen datum. Voorwaarde voor een vlotte levering is dat de beoogde losplaats goed bereikbaar is met een lokale transportwagen. De vrachtwagen is uitgerust met een laadklep; de pallets van de zending worden door de vrachtwagenchauffeur gelost en zo mogelijk met een palletwagen op uw terrein geplaatst.
Bij ontvangst van de zending controleert u in aanwezigheid van de chauffeur van de pakketvervoerder of expediteur
- Is de zending aan u geadresseerd (pakbon op de pallet)?
- Is de verpakking onbeschadigd?
- Is de zending compleet?
- Zijn de goederen onbeschadigd?
- Heeft u de juiste goederen ontvangen?
- Als u onregelmatigheden of afwijkingen vaststelt, kunt u deze het beste fotografisch documenteren en uw waarnemingen door de pakketvervoerder of expediteur laten bevestigen.
In geval van discrepanties mag u de zending niet weigeren zonder eerst telefonisch contact op te nemen met WARCO.
Fouten kunnen overal optreden, of het nu gaat om bestellingen, productie of verzending. Als er daadwerkelijk een fout is gemaakt, ongeacht waar en door wie, is het zaak de gevolgen van de fout zoveel mogelijk te beperken.
Als u daarom tijdens de controle van de inkomende goederen denkt dat u niet de goederen voor u heeft die u verwachtte, bel dan onmiddellijk met WARCO, terwijl de pakketvervoerder of de transporteur nog ter plaatse is, om de situatie op te helderen en de verdere gang van zaken af te stemmen.
Samen met WARCO beslist u of u de zending accepteert of weigert. In geen geval mag u een zending weigeren zonder eerst telefonisch met WARCO te hebben overlegd. Anders kunnen onnodige kosten ontstaan.
Indien mogelijk moeten de geleverde goederen niet in de open lucht worden opgeslagen. De pallets worden het best opgeslagen onder een afdak of in een carport, d.w.z. luchtig maar beschermd tegen zon en regen.
Als de pallets buiten moeten worden opgeslagen, moet de stretchfolie aan de zijkanten van de pallet worden verwijderd. De bovenkant van de stapel moet echter tegen neerslag worden beschermd om te voorkomen dat de stapel panelen doorweekt raakt.
Indien mogelijk moet een deel van de rubbergranulaatplaten van zware pallets worden gehaald en over verschillende pallets worden verdeeld, zodat niet meer dan 250 kg op één pallet wordt opgeslagen.
Zorg tijdens de opslag voor een goede ventilatie en voorkom dat de rubbergranulaatvellen doorweekt raken.
Klacht
WARCO doet er alles aan om defecte goederen te voorkomen. Een klacht is voor WARCO als fabrikant immers net zo vervelend als voor de klant en gebruiker van het product. Mocht zich toch een defect voordoen, dan zal WARCO dit onbureaucratisch verhelpen.
Als u over een defect wilt klagen, gaat u als volgt te werk:
- Maak enkele foto's waarop het gebrek duidelijk zichtbaar is. Indien het elementen betreft die al gelegd of geïnstalleerd zijn, maak dan ook foto's van de algehele situatie.
- Stuur de foto's met een korte omschrijving van het gebrek per e-mail naar WARCO. Als u het originele ordernummer bij de hand heeft, stuur dit dan ook mee.
WARCO neemt op korte termijn contact met u op met een verklaring en een eventueel voorstel voor een oplossing.
Elk kleurontwerp varieert in zijn feitelijke kleurverschijning met een bepaalde tolerantie rond de ideale waarde. Bij WARCO-producten is de tolerantie afhankelijk van het materiaal en de kleurgroep.
De tolerantie is het grootst voor producten van SBR, d.w.z. producten van zwart rubbergranulaat en gekleurd bindmiddel. Hier is het goed mogelijk om meer kleurintensieve en minder kleurintensieve of lichtere en donkerdere elementen in een productieserie te hebben. WARCO streeft ernaar de variatiemarge zo klein mogelijk te houden, zowel in de productie als in de orderpicking.
Bij producten met een gespikkeld oppervlak van EPDM-granulaat met verschillende basiskleuren ligt het in de aard der zaak dat de elementen bij een directe vergelijking van het kleurontwerp niet absoluut identiek zijn. Verschillen door vermenging zijn natuurlijk en vormen, net als bij natuurlijk parket, de charme van dit kleurendesign.
Bij elementen met monochroom, d.w.z. eenkleurige oppervlakken van EPDM, is de variatiemarge minimaal. De kleur van de elementen is in directe vergelijking gelijk of bijna gelijk.
Afwijkingen in het kleurbeeld die binnen de door WARCO gespecificeerde toleranties vallen, vormen geen reden tot reclamatie of korting.